Різновиди субкультур

Хіпі
Субкультура хіпі - одна з найстаріших молодіжних субкультур в РФ.
Рух хіпі розвивалося «хвилями»: перша хвиля відноситься до кінця 60 - початку 70 рр.., Друга - до 80 рр.. Приблизно з 1989 р. спостерігається різкий спад, яка полягала в різкому зменшенні числа прихильників цього руху. Однак у середині 90 рр.. несподівано заявила про себе «третя хвиля» хіпі. Зовнішній вигляд хіпі «третьої хвилі» досить традиційний: довге розпущене волосся, джинси або джинсова куртка, іноді балахон невизначеного кольору, на шиї - «ксивник» (невелика шкіряна сумочка), прикрашена бісером або вишивкою. На руках - «феньки» (від англ. Thing - річ), тобто саморобні браслети або намиста, найчастіше з бісеру, дерева або шкіри.
Цей елемент атрибутики хіпі вийшов за субкультурні рамки, поширившись серед молоді: «феньки» можуть прикрашати руки і школярки, і викладачки вузу. Від «класичних» хіпі «третю хвилю» відрізняють такі атрибути, як рюкзак і три-чотири колечка в вухах, рідше в носі (пірсинг). Рух хіпі слід віднести до субкультур, яким властиве прагнення до самопізнання і самоусвідомлення. Працюючи в школі, а потім у вузі, хіпі роблять глибокі та інформативні повідомлення (або реферати) про цінності хіпі, психології хіпі, їх соціології та філософії, що досить погано згоджується зі стереотипом волохатого і ледачого нероби.

     

Індіаністи
Молодіжною субкультурою, относимой нами до числа романтично-ескапістський, є індіаністи. Вони вивчають культури індіанців, переважно північноамериканських, прагнучи до точного відтворення їхніх звичаїв і обрядів. За спостереженням Т. Щепанський, індіаністи - щось середнє між клубом любителів американських індійців та релігійно-містичним рухом. При всій «етнографічної» атрибутиці індіаністской субкультури цінності її: колективізм (общинність), екологізм, космізм.

                                           
Толкіністи і рольовики
У молодіжній культурі 90 рр.. з'явилися толкіністское рух і пов'язана з ним, породжена ним же толкіністская субкультура. Відомий англійський філолог і письменник Дж. PP Толкін (на сленгу толкіністів - Професор) народився в 1892 і помер в 1973 р. Його книги «Хоббіт», «Володар кілець» і «Сильмариліон» відносяться до жанру fantasy - казкової фантастики. Толкін - майстер особливої, що зачаровує атмосфери розповіді, так що читач починає ототожнювати себе з героями книги. Це стало одним з факторів, що викликали до життя несподіваний для самого автора соціокультурний феномен - рольові ігри по книжкам Толкіна. Рольова гра (roleplaying) близька до імпровізованої театральної постановки. Готується реквізит (безпечне зброю, одяг, відповідна толкінівський умовному середньовіччя). Майстра - режисери гри - розподіляють ролі, гравці проходять щось на кшталт іспиту на знання фантастичного світу Толкіна і передісторії свого персонажа, намічається сюжетна лінія.

                                                 


Байкери
З певними застереженнями можна віднести до романтично-ескапістський субкультурам також байкерів і хакерів. Традиційно їх відносять до субкультур відповідно спортивного та інтелектуальної спрямованості.
Байкери (від англ. Bicycle - скор. Bike) - мотоциклісти, яких у нас часто іменували рокерами, що неточно: рокери це любителі рок-музики.
Спільнота байкерів не можна визначати як суто молодіжне. Перших «справжніх» байкерів називали «харлеістамі» - по відомій марці мотоцикла «Harley-Davidson» (заснована в 1903 р. Вільямом Харлі та брати Девідсон). Справжнє визнання ці мотоцикли отримали в 30-х роках ХХ століття в США. У 40-х роках ряди байкерів солідно поповнилися за рахунок ветеранів Другої світової війни. Вітчизняна субкультура байкерів, як і хіпі, пережила принаймні два підйоми: один у кінці 70 - початку 80 рр.., Інший - вже в 90 рр..

                                        

Растафарі
Субкультура, що виникла в 20-і рр.. XX ст. на Ямайці і що йде корінням в синкретичні культи країн Африки та Карибського басейну, на російському грунті виглядає вельми екзотичним рослиною. Червоно-жовто-зелені (кольори прапора Ефіопії) берети, волосся, заплетене в кіски (дреди) - ось найбільш помітні риси зовнішнього вигляду «растаманів». Можна сміливо стверджувати, що мало хто з молодих росіян, примірявши на себе подібний стиль, глибоко обізнаний з ідеологією національно-релігійного руху афро-американського населення Ямайки, котрий у ефіопського імператора Хайле Селассіє месію, свого роду збирача «перебувають в розсіянні» вихідців з Африки . У 1930 р. далека Ямайка представляла гримучу суміш африканських сект з важко вимовляти назвами. Висланий з США Маркус Мосайя Гарві активно проповідував ідею про те, що Ісус Христос був чорним, тому слід чекати пришестя з Африки великого царя - спасителя чорної раси. 2 листопада 1930 принц (рас) Тафарі Маконнен (або Рас Тафарі - звідси і назва руху) коронувався імператором Ефіопії. Тисячі людей визнали пророцтва збуту. Так зародилося растафаріанство.

                                            
Хакери (Комп'ютерні фанати) - В основному це студенти технічних факультетів вузів, старшокласники шкіл з фізико-математичним ухилом. Встановити точно чисельність хакерів важко ще й тому, що спілкуються вони переважно за допомогою комп'ютерних мереж. Крім того, далеко не всі комп'ютерні фанати усвідомлюють себе якоїсь спільністю зі своїми цінностями, нормами, специфічним стилем.

                                            

Рейвери
Хоча зазвичай рейверів відносять до музикантів, а ролерів - до спортивних субкультурам, спільність базових цінностей, що лежать в основі цих субкультур: легке, безтурботне ставлення до життя, прагнення жити сьогоднішнім днем, бути одягненим за останньою модою, - достатня підстава для їх зближення при типологізації .
Субкультура рейверів (rave - англ. Марення, безладна мова) виникає у 80 р.. в США і Великобританії. У Росії поширюється з початку 90-х рр.. У музичному відношенні стиль рейв - наступник стилів техно і ейсид. Невід'ємна частина рейверського стилю життя - нічні дискотеки з потужним звуком, комп'ютерною графікою, променями лазерів. Для одягу рейверів характерні яскраві фарби і використання штучних матеріалів (вініл, пластик). Розвиток субкультури рейва йшло паралельно з поширенням наркотиків, зокрема психостимуляторів амфетамінового ряду («екстазі», «швидкість»). Прийняття стимуляторів і галюциногенів з метою «розширення свідомості» стало, на жаль, практично невід'ємною частиною рейверського субкультури. Разом з тим багато діячів молодіжної культури, в тому числі і ді-джеї - ключові фігури рейв-субкультури - висловлювали і висловлюють вкрай негативне ставлення до прийому наркотиків.

                                             


Ролери
Ролерами називають любителів роликових ковзанів. Вони віддають перевагу спортивний одяг яскравих кольорів, часто повсякденно носять наколінники і налокітники. В основному ролери - школярі обох статей або студенти початкових курсів (13-19 років). Ролери, як правило, діти із забезпечених сімей.

                                             

Панки
З убкультури, зараховують нами до анархо-нігілістичним або навіть радикально-деструктивним - маргінали серед молодіжних субкультур. Це, зокрема, відноситься до панкам. Вплив панківської субкультури в СРСР і пострадянської Росії ніколи не було значним. Панки в ортодоксальному сенсі слова - для Росії швидше рідкість, ніж норма. Зазвичай люди, які називають себе панками, багато в чому використовують і елементи атрибутики інших субкультур, футбольних і хокейних фанатів, рокерів або рольовиків, - так чи інакше «мігрують» у напрямі цих субкультур. Подібна культурна дифузія особливо характерна для неформальних молодіжних груп російської провінції. Але не тільки для неї. У 90 рр.. на Заході така дифузія, наприклад, охопила субкультури панків і металістів (музика стилю хеві-метал чи треш-метал).

                                           

Комментариев нет:

Отправить комментарий